ماشینهای گذرموقت.ماشینهای جدید
ماشینهای گذرموقت.ماشینهای جدید



بهترین خودرو های روز دنیاو...

 

         

اگر بخواهم در نگاه اول از ظاهر آن برایتان تعریف کنم باید بگم که چهره ای خندان و چراغ های کوچکتر از نیسان 350Z می بینیم . پیش رادیاتور زیبای آن که از شبکه های یکسان درست شده اند و در دو قسمت پایینی آن دو تکه کرومی رنگ و آرم کروم معروف نیسان که در وسط قرار دارند ، توانسته اند بین دو چراغ کشیده آلتیما یک زیبایی خاصی را به نمای جلویی ببخشند . در پایین سپر جلو که دقت کنیم یک هواکش مشاهده می شود که یک خنک کننده کمکی در کنار پیش رادیاتور زیبای آلتیما می باشد . البته ناگفته نماند ، در دو طرف هواکش پایینی جای پرژکتورها می باشد که بروی این مدل نصب نشده است بلکه بروی مدل 2010 آن نصب کرده اند . کمی که به ظاهر بدنه دقت می کنیم خطوط شکسته و کشیده شده زیادی می بینیم ، در وسط و کناره های درب کاپوت چند تا از این خطوط وجود دارد که دو خط کناری از سپر جلو تا انتهای درب کاپوت کشیده شده است . دور گلگیرها دقیقا" یک نیم دایره دیده می شود که در زیبایی نمای کناری آن بی تاثیر نمی باشد . یک خط که کاملا" آلتیما را عضلانی نشان می دهد با یک شیب رو به بالا از انتهای گلگیر جلو تا چراغ های عقب کشیده شده است . به عقب خودرو می رویم تنها چیزهایی که در زیبایی عقب آن تأثیر زیادی دارند ، چراغ های عقب ، خطوط عضلانی که روی درب صندوق بار وجود دارد ، فلاپ مشکی رنگ که زیر سپر عقب می باشد و یکی از نقش های آن حفظ و کنترل قسمت انتهایی خودرو در سرعت بالا بوده . در عقب و دو طرف فلاپ یک جفت اگزوز سر بیرون آورده اند تا صدای یک منبع عظیم را تنظیم و گوش نواز کنند . چندی از هواداران ، معتقدند که محصولات نیسان را نمی توان از روی ظاهر شناخت زیرا نمای داخلی برای طراحان اهمیت بیشتری نسبت به نمای بیرونی دارد . در جواب این نظریه باید گفت که نمای ظاهری آن هم رقیبان سرسختی دارد که با تنوع زیاد در محصولات نیسان دراین دوئل عقب افتاده اند . یکی از محصولاتی که رقیبان هنوز نتوانسته اند مانند آنرا بیاورند نیسان اسکای لاین ( Nissan skyline) می باشد که سال هاست هنوز هواداران زیادی دارد . نوبت به نمای داخلی آلتیما رسید . درِ طرف راننده را که باز کردم پنج دکمه روی دستگیره در دیدم که دوتای مربوط به شیشه بالابرها ، یکی تنظیم آیینه های کناری ، یکی مربوط به قفل مرکزی و وظیفه آخرین دکمه هم قفل کردن شیشه بالابر طرف کمک راننده بود . پشت فرمان نشستم ، دکمه های زیادی بروی فرمان بود ، کار همگی آنها مربوط به تنظیمات سیستم صوتی می باشد . داشبورد آن بسیار ساده است اما در این سادگی همه چیز پنهان شده بود زیرا در وسط آن 3 دریچه تهویه گرد شکل این سادگی را کمتر کرده است ، زیر آنها یک صفحه نمایش قرمز رنگ می باشد که تنظیمات سیستم صوتی را نشان می دهد و پایین تر که نگاه کردم ورودی یک چنجر6 سی دی BOSE دیدم که در زیر آنهم دکمه های زیاد با کارایی های مختلف دیده می شد . پایین تر از همه اینها یک کاست پلیر نقره ای رنگ بود که فکر نکنم در کنار این سیستم صوتی حرفه ای کارایی داشته باشد .

         

از خودرو پیاده شدم و درب صندوق بار را باز کردم تا فضای صندوق را ببینم . درب را که باز کردم یک جفت ساب باکس استوانه ای بزرگ و یک جفت باند باکس دیگر هم در کناره ها جا سازی شده بود .به داخل خودرو برگشتم و دکمه استارت را زدم ، خودرو روشن شد . دنده را از حالت P به حالت D انتقال دادم و آهسته شروع به حرکت کردم . در مسیر صافی پدال گاز را تا انتها فشار دادم ، نتیجه معکوس کردن نه چندان بد دنده و شتابگیری نسبتا" خوبی بود که البته جالب آنجا بود که احساس تعویض دنده نمی کردم و گیربکس تیپ ترونیک خودرو در حدی نرم دنده را تعویض می کرد که اصلا" حس نمی شد . در ادامه سرعت را کم کردم و دنده را به صورت دستی عوض کردم ، این بار خوشبختانه شتاب بهتری داشت که البته در مقابل تعویض دنده اتوماتیک آن زیاد چشمگیر نبود . دنده یک آن به کندی عقربه کیلومتر سنج را بالا می آورد اما به دنده های بعد که می رفت خودرو دقیقا" مانند یک کش بود که بکشی و رهایش کنی در نتیجه عقربه کیلومتر سنج به سرعت عدد ها را طی می کرد .این آلتیما به دلیل کم کردن ارتفاع قسمت عقبی خودرو دارای یک هندلینگ بالا بود اما تنها عیب اینکار پایین آمدن بازده سیستم تعلیق بود همین امر باعث می شد زمانی که از روی سرعتگیرها که رد می شد ضربه به اتاق وارد شود . برای امتحان سیستم ترمز خودرو در حالی که سیستم TCS آن فعال بود در سرعتهای مختلف با فرمان بازی می کردم تا ببینم با وجود محور جلو بودنش انتهای خودرو منحرف می شود یا خیر! کاملا" حس می شد که گاز خودرو قطع می شود تا خودرو در مسیر صاف و بدون هرزگردی قرار گیرد .   این خودرو با داشتن یک موتور 6 سیلندر V شکل ،24 سوپاپ و حجم 3500 سی سی خود می تواند در دور موتور 6000 دور در دقیقه ماکزیمم قدرتی برابر با 270 اسب بخار تولید کند تا با پشتیبانی یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک در عرض 6.5 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت و در عرض 15.7 ثانیه به سرعت 160 کیلومتر در ساعت برساند و تا ماکزیمم سرعت 240 کیلومتر در ساعت به کار خود ادامه دهد .

         

ابعاد این خودرو به صورت زیر می باشد :

طول : 4626 میلیمتر

عرض : 1796 میلیمتر

ارتفاع : 1405 میلیمتر

فاصله بین دو محور : 2675 میلیمتر

این خودرو از رینگ و لاستیک های یکسان بهره می برد که در اندازه ی 215/55R17 می باشد . چند نمونه از امکانات رفاهی آن سانروف برقی 2 حالته ، چراغ های زنون ، کروز کنترل ، سیستم بلوتوث ، سیستم صوتی کاملا" حرفه ای و جوان پسند ، با شروع حرکت تمام درها قفل می شوند ، Keyless Start ،نشان دادن درجه دما ، سیستم تهویه اتوماتیک و دیگر امکاناتی که برای یک رانندگی لذت بخش نیاز می باشد .

در پایان از جناب آقای فرهاد تدیّن که خودروی خاص و کم نظیرشان را در اختیارمان قرار دادند و آقای پیام رباعی که زحمت گرفتن عکس های این تست فنی را متقبل شدند ، صمیمانه سپاسگذاریم .

 نویسنده : میلاد کجوری

عکاس : پیام رباعیچ

 


کلیک کنید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: